Omschrijving van deze training
Een van de redenen om zaakgericht te gaan werken is het beter kunnen helpen van de burger (klant). Maar dat besef is lastig als je de klant niet ziet!
Deze game biedt de ultieme vorm van transparantie: alle betrokkenen in het proces zijn zichtbaar! Aan de hand van een case worden op een spelbord verschillende processen zaakgericht doorlopen, van de aanvraag van de klant tot het moment van archivering. En natuurlijk worden er fouten gemaakt, zeker als het tempo omhoog gaat. Juist dat zijn de leermomenten in het spel die deelnemers meenemen naar de praktijk. Aan het eind van het spel wordt geëvalueerd op deze leerpunten en vragen die daarbij zijn ontstaan. Hoe verliep bijvoorbeeld de samenwerking? Hebben we een goede service aan de klant geleverd? De deelnemers krijgen inzicht in het hele proces en leren ze vooral verder te kijken dan hun eigen rol.
Duur: 3 uur
Groepsgrootte: maximaal 16 deelnemers bij 2 spelborden
Programma van deze training
Na een korte inleiding over Zaakgericht Werken, worden er rollen verdeeld: klant, KCC/DIV en behandelaren. Vervolgens wordt een proces zaakgericht doorlopen, van de aanvraag van de klant tot het moment van archivering. Aan het eind van het spel wordt er geëvalueerd. Hoe verliep bijvoorbeeld de samenwerking? Hebben we een goede service aan de klant geleverd?
Doelgroep
Alle medewerkers binnen een organisatie die zaakgericht gaan werken.
Deze training Incompany volgen?
Wist je dat alle trainingen ook incompany gegeven kunnen worden? Door de training incompany te volgen zijn jullie in control. Jullie bepalen de datum, tijd en leervorm die het best bij jullie past. Op deze manier worden alle medewerkers voorzien van dezelfde kennis, definities en methodieken. Bovendien kunnen we de incompany training aanvullen met herkenbare voorbeelden en cases die zich voordoen binnen jouw organisatie.
Zie ook onze incompany pagina voor meer informatie!
Interesse in deze training?
Kies de juiste datum en schrijf je direct in.
Gerelateerde trainingen


Zoek je iets specifieks?
We helpen je graag.